lördag 23 januari 2016

SALTED NUTELLA MARSHMALLOW PEANUTBUTTER CRACKER PRALINES

LYCKA OCH KÄRLEK!
Godmorgon fina du! Du kanske precis har vaknat och har hela lördagen framför dig! Härligt!

Själv så har jag varit vaken i ett par timmar nu (uret ringde 04.00!) och knegar mig fram på jobbet! Det är mycket jobb just nu men så värt det då jag har stora planer för min trädgård i år!

Som ni märker så är det inte mycket bloggande just nu, pga tidsbrist. Jag får ofta kommentarer att jag borde tjäna pengar på min blogg men sanningen är att jag tjänar inte en enda krona på den! Inte ännu iallafall...! Jag är inte en sån person som tar för mig och kan marknadsföra mig på det sättet! Det grämer mig faktiskt men det är svårt att ändra ens personlighet! Jag tycket det är kul att ha ett utlopp för min kreativitet och det är det som driver mig att göra detta! LYCKA!

Kan hända att jag är en tidsoptimist igen när det kommer till vad jag bör göra i helgen! Halva lördagen försvinner pga jobb, sen ska vi göra iordning två av våra hönshus för vi blir med mer höns på söndag! Omplantering och omorganisation i växthuset plus att jag har lovat min son att grilla korv på det! Kan hända att det låter sjukt mycket men jag brukar få till det till slut! Haha!

Jag har varit så sugen på helg hela veckan så jag slog till på stort igår med både god mat och dessert! Vi börjar ju självklart med desserten! Det blev Salted Nutella Marshmallow Peanutbutter Cracker Pralines! En pralin som både var rolig att göra och inte tidskrävande - perfekt på en fredag! Det som tar tid är tiden den står och stelnar i frysen! I mitt fall gick det extra smidigt då jag ALLTID har en marsmallow fluff skål i mitt kylskåp! Haha!


Du får hålla tungan rätt i munnen när du doppar "tornen" i chokladen för det är pilligt!



SALTED NUTELLA MARSHMALLOW PEANUTBUTTER CRACKER PRALINES, 4st

16 RITZ Cracker (saltiner)
4 msk Marshmallow fluff
4 msk Nutella
4 msk Jordnötssmör, slät

Garnering
225 g mörk choklad, hackad

Gör så här:
Lägg upp kexen på en bricka eller skärbräda. Sprisa ut Marshmallow på 4 stycken. Spritsa ut Nutella på 4 och Peanutbutter på 4.


Placera de med jordnötssmör i botten, tryck försiktigt på de med Nutella och sedan kexen med Marshmallows fluff. Avsluta med de tomma kexen. Placera dem sedan på en bricka med bakplåtspapper och låt dem stelna i ca 30-45 minuter i frysen.

Hacka chokladen till garneringen och lägg den i en skål med hög kant och värm den i mikron. I intervaller, 3*25 sekunder och rör om lite då och då, forsätt tills allt har smält men lämna den aldrig! Doppa "tornen" i den smälta chokladen en och en. Låt dem gärna mellanlanda på ett galler för att få bort överbliven choklad. Ställ dem på en bricka med bakplåtspapper och låt den stelna i kylen ca 10-15 minuter. Spritsa sedan över den chokladen som blir kvar i skålen!


Förra helgen så gjorde jag om en "gammal" favorit! Den smaken glömmer man inte i första taget! Jag pratar om Cookie Dough Billionare Bars! Gah!!! Vill du göra den själv så finns den i länken nedan:




Färska räkor och vin blev det igår på Vinets dag och allt! Jaja, vin blir det väl oftare än räkor men så gott det var! De är så köttiga den här tiden på året! MUMS! GÅRDAGENS ÖGONBLICK!


Bjuder här på en liten tjuvtitt på mina bebisar i växthuset, kronärtskockan! Den växer precis som jag vill, ränner inte och växer tills sig under jorden! KÄRLEK!


Förra helgen dammade vi av vår utegrill och det ångrade jag inte en sekund att vi gjorde! Så rofyllt det är att bara sitta och kolla på lågorna! Jag fick sån blodad tand att göra om det så nu i veckan har jag bakat hemmagjorda korvbröd!


För er frusna och vintertrötta människor så kan jag komma med ett ljus i mörkret, värmen är på väg och det blir ljusare ute för varje dag! Ha en fin dag! KRAM

/Helena








2 kommentarer:

  1. Det är så roligt att läsa din blogg och man blir alltid glad och peppad. Älskar dina recept och bilder och framförallt din speciella stil på inläggen där det är genomgående positiv och uppmuntrande ton. Keep upp The good work!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad glad jag blir! Du slog verkligen huvudet på spiken på vad jag vill få fram! Kärlek till dig!

      Radera